fredag 1 februari 2008

Sossar tror på fik - Jag på poliser


Läste denna artikel i NSD idag. Yvonne Stålnacke (sosse) tror att man ökar tryggheten i stan genom ett fik! Själv så tror jag på poliser. I lördags när jag gick hem från stadens nattklubbar var det flera polisbilar på stan och det kändes riktigt tryggt!
Visst älskar jag att fika med mina vänner och gärna på Starbucks, men det finns ju tyvärr inte i Sverige. Däremot ger fik inte mig någon form av trygghetskänsla. Folket kommer ju hålla sig inne på fiket inte utanför i parket. Ingen har väl undgått snön i denna stad? Jag välkomnar fler fik till denna stad men att tro att det skulle öka tryggheten är ju bara svammel, som man säger på norrländska!

Vad tycker du själv? Inger polisen till vänster mest trygghet eller kaffet till höger?

6 kommentarer:

Anonym sa...

Polisen till vänster såklart! Så otroligt korkat förslag! Sen när ökar tryggheten med fler fik? Då kan vi ju starta 1000 fik i luleå så kommer det inte ske några brott alls! Då ska jag bo bredvid ett fik.. För då borde det ju aldrig ske några inbrott eller andra brott! haha! //Alex

Anonym sa...

MUF drev faktiskt en kampanj för ett par år sedan som hette: "McD till Hornstull för säkerhets skull". Hadde nått att göra med att upplysta områden var mindre kriminella.

Men fick jag välja mellan en till polis till Luleå eller Starbucks till Luleå så röstar jag nog med sossarna :D

Claudia sa...

Härligt att du går på sossarnas linje Erik! =)
Visst kan upplysta områden vara mer trygga men det löser inte gatuvåldet. Och det håller du säkert med om men jag vet att du har ett behov av att säga emot. =)

Anonym sa...

jag röstar på en privatpolis som eskorterar mig till o från fiket. / Nina

Anonym sa...

Jag skulle nog slå boven med kanelbullen, det borde ju vara effektivt...Eller? =)

Nämen, polisen såklart...även om just den här polisen mest såg ut som en svärmorsdrömm och inte som en råbarkad snut som skyddar mig från buset...

Anders Ljungberg sa...

visst vore det ju trevligt med ett fik .men det löser inte problemet .problemet är att det finns människor som har problem med sitt liv och mår mycket dåligt .de behöver hjälp någon att prata med .de behöver helt enkelt behandling .roligt att du har en blogg mvh Anders ljungberg