torsdag 28 februari 2008

Ännu en dag

Klockan 8.15 var det dags för "Barn- och utbildningsnämnd" (BUN) igen. Var inte alls taggad för ärendena var inte speciellt spännande.
Vi fick en föredragning om "vikariepoolen" och en sak är säker, den fungerar inte! Det är dags för en tydligare centralisering för den så vi får se hur det kommer att gå. Problemet med rekrytering till skolan i kommunen, enligt mig, är att man "utnyttjar" systemet med springvikarier. I dagsläget är rekrytering av nya lärare inte särkilt aktuellt. Men i vanliga fall kan det vara ett problem för dem som tex. har barn. Har man barn behöver man en fast inkomst vilket "spring-vikkande" inte kan garantera och på så sätt slås dessa lärare ut. Dom får aldrig en tjänst!

I övrigt så var det anmärkningsvärt att David Svenn (fp), som idag gick in som ordinarie för Thomas, försvarde sossarnas politik!! Vi reserverade oss som vanligt mot BUN:s äskanden. Men David började förklara att även om man är i opposition så ska man ta sitt ansvar!! Jag håller inte med! Socialdemokraterna driver en politik som jag inte ställer mig bakom! Jag vill ha ett skolpengssystem. Deras politik fungerar uppenbarligen inte och därför går dom minus och det är ett resultat av deras politik! Aldrig att jag kommer ta ansvar för en politik som jag inte står för! Vad är då meningen med att jag sitter där?!

Nu är jag på skolan och måste få min inlämninsuppgift klar, deadline klockan 24 i natt. Ikväll är det dags för den moderata Luleåföreningens årsmöte. Ska dit och lyssna, kommer att bli spännande!

Inga kommentarer: