torsdag 14 februari 2008

Första hela dagen i Krakow


Vi kom fram igår och resan gick riktigt bra! Vi har checkat in på Holiday Inn som är ett 5-stjärnigt hotell mitt i stan. Ett stenkast från torget som är centrums kärna. Igår gick vi runt på stan lite sen sov vi en stund och på grund av det gick vi ut på stan för att käka lite väl sent. Vi hittade inget spännande som vi verkligen ville in på, de flesta ställena var rätt döda då det var en vardag mitt i veckan. Så vi gick tillbaka till hotellet och beställde roomservice, så nice!
Idag har vi varit på utflykt till en liten stad som heter "Wieliczka", den är känd för sin saltgruva och det var den vi besökte. Vi hade en 2 timmars guidad tur och det var riktigt coolt! Den är hel i bergssalt och som mest var vi ca 130 meter under marken. Ska försöka lägga upp lite bilder nu, vi får se hur det går!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Å va roligt =) Jag ska jobba på DHL idag, jag vill inte. Jag vill resa iväg nån stans =( Men plikttrogen som jag är sviker jag inte jobbet...

Claudia sa...

Åh vad jobbigt att jobba kvar där! Har ni fått reda på något nytt?? Typ hur länge ni ska vara kvar och så.