onsdag 20 februari 2008

På tal om offentlig sektor...


Ni som hänger med i media har säkert läst om att MUF ska utvecklas och anpassas till verkligheten. Vi brukar ju oftast bara tjata ideologi, inte alltid verklighet, men oftast! Man har tillsatt sex arbetsgrupper. En av dessa arbetsgrupper kommer att handla om hur vi lockar fler unga till offentlig sektor. Varför vill unga inte jobba inom offentlig sektor? Jag har massvis med anledningar till varför jag inte vill jobba där, hur tänker du?
Iaf jag hade inte tänkt söka till någon av arbetsgrupperna men för ett tag sen fick jag ett trevligt mail om att flera personer hade tipsat om mig och sånt är alltid smickrande! Jag blev uppmanad att söka till gruppen och det gjorde jag. För någon vecka sen kom beskedet att jag kommit med och nu börjar arbetet! På lördag ska jag ner till Stockholm och arbeta intensivt med min grupp under ett dygn. Det är alltså bara början på det hela.. Har även fått "läxa" så jag måste förbereda mig. Ska bli kul och spännande!

1 kommentar:

Anonym sa...

Högre lön eller mer förmåner kanske skulle locka!