torsdag 7 februari 2008

Bloggens första påhopp!

I det föregående inlägget har jag fått följande kommentar:

Anonym sa...

Vad gör DU Claudia med våra skattepengar - sitter och bloggar/leker - eller utför det uppdrag vi betalar dig för?

Skattebetalare

Först vill jag börja med att kommentera det faktum att personen är anonym! Om man ska anklaga mig för att jag leker under utbildningsdagar så tycker jag att man kan vara vuxen nog att skriva under med sitt namn! Jag tycker det är lamt att inte göra det!

För det andra så tycker jag inte att bloggar är det samma som att leka. Bloggen för mig är ett sätt att kommunicera med väljarna och även informera/förmedla till skattebetalarna vad som händer i politiken. Tack vare min blogg så vet ju alla skattebetalare att vi har varit iväg på utbildning. Mitt uppdrag, som även jag betalar för då jag har en inkomst via en privat arbetsgivare, består av många olika uppgifter. Att förmedla vad jag gör är en väldigt viktig del av det!

Som jag skrev i tidigare inlägg är jag en person som kan göra flera saker samtidigt. Jag skrev ett par inlägg under utbildningsdagarna och det tar inte särkilt många minuter att skriva dem! Jag antecknade även i min dator det som föredragarna pratade om. Vi hade likaså diskussioner som jag aktivt deltog i. Det kan flera personer bekräfta. Så på vilket sätt har jag inte utfört det uppdrag som NI och JAG är med och betalar för??

7 kommentarer:

Anonym sa...

Helt rätt Claudia! Det var en av de dummaste kommentarer jag hört!

Anonym sa...

Så komiskt att du får ris när jag får ros över att liveblogga från kommunpolitiska möten. Ett omoget inlägg var det.

En ännu mer relevant fråga borde ju istället vara: varför var det knappt några sossar med på konferensen?

Anonym sa...

Intressant inställning Du har...

Hur tycker du det ska fungera i andra sammanhang?
Hos eleverna klassrummet? Du är ju skolpolitiker...
Eller hos din privata arbetsgivare?

Men Dina principer kanske inte gäller alla och alltid?

Anonym - med yttrandefrihet!

Claudia sa...

Jag tycker inte att man kan likställa rollen som politiker med ett jobb. Jag är fritidspolitiker, politik är alltså min fritid. Jag har fått ett förtroendeuppdrag och jag representerar en del av folket. Att kommunicera med folket och berätta vad jag gör med mitt uppdrag ser jag som en del av det. När jag går till mitt jobb så är jag inte där för folket utan jag är där för mig själv och för att göra det som min arbetsgivare kräver. Alltså två helt olika uppgifter.
Att blogga har blivit en del av politikers värld. Ni väljare kan på så sätt kontrollera oss, det är väl ändå bra? Jag bloggar inte i alla politiska sammahang. Det finns lägen då det fungerar och det finns lägen då det inte gör det.
Eleverna i klassrummet får göra det som läraren bestämmer/kräver, det är inte min roll som politker att göra det. Tycker att din fråga är lite konstig. Att vara FRITIDSpolitiker är inte det samma som arbetstagare eller elev.

Claudia sa...

Yttrandefrihet i all ära, det säger jag inte emot! Men varför inte stå för det man tycker när man kritiserar??

Anonym sa...

Haha, löjligt att kritisera en politiker för att göra det politiker ska göra! Kommunicera! Leve yttrandefriheten och omoget att inte våga stå för sina åsikter - det är ju just därför vi har yttrandefrihet, så man inte ska behöva vara anonym! Grow up!

Claudia sa...

Tack kotte! Kul att det finns någon som inser vad en politkers roll är! Tack för din positiva kommentar! =)