måndag 18 februari 2008

Hemma till slut!

Igår när vi flög med SAS från Stockholm till Luleå var flygningen jäkligt obehaglig måste jag säg! Jag och Alex checkade in typ 3 timmar innan men planet var rätt fullt så vi var tvungna att sitta på olika rader, typ 4 rader emellan. Jag satt och sov på planet när jag plötsligt vaknade av något ljud. Det var något som typ pep ett par gånger sen säger piloten att ena motorn har lagt av så dom har förberett för nödlandning och vi måste tillbaka till Stockholm!! Vi var då halvvägs till Luleå. Det var smått panik i planet men alla försökte hålla sig så lugna som möjligt. Man kan ju landa med en motor men tänk om den andra också lägger av?! Jag intalade mig själv att det är i sådana situationer som man ska bevisa att man är stresstålig. Landningen på Arlanda gick som tur var bra! Men det var en jäkligt obehaglig halvtimme!! På marken stod brandbilarna redo och en polisbil stod framme vid gaten med. Väl nere på marken fick vi gå in i en gate. SAS-personalen berätta för oss vad som hänt och sen kom även piloterna in och berättade hur de upplevde situationen och vi kunde ställa frågor. Allt var väldigt proffsigt skött av SAS måste jag säg. Sen fick vi 100 kronor att handla för på Arlanda och vi blev ombokade direkt till ett annat plan till Luleå så vi kom hem vid elva på kvällen och det var jag glad över! Till och med vårt bagage kom fram!
Jag brukar inte vara flygrädd men denna upplevelse var verkligen obehaglig! När piloterna kom och berättade på marken då kände jag hur jag skakade och hur uppstressad man faktiskt hade blivit. Men nu är vi hemma och allt är bra!

Kommer att skriva mer om Krakow framöver..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är glad att ni kommit hem!

Claudia sa...

Tack gumman! Dags för en fika snart tycker jag!