söndag 3 februari 2008

Söndagar och svårigheter i Norrland...

Det finns SÅ mycket saker som jag aldrig kommer att vänja mig vid här i Norrland. Varje söndag när jag vaknar, så tänker jag alltid att jag ska ta mig upp ur sängen och hämta söndagstidningen och sen tillbaka till sängen för att läsa den där. Men NEJ! Det finns ingen söndagstidning här! Känns som att åka bakåt i tiden eller något...Men en dag kanske!

Söndagar är såna där dagar då man inte gör så mkt. Skjutsade Alex till Kallax idag, han var på väg till London. Sen var jag duktig och tvättade. Söndagar är lika med Pilates på Stepin (Helex) och nu har jag precis ätit färsk pasta med räkor. Riktigt gott och enkelt! Något du borde pröva på Erik! Går inte att misslyckas...

På söndagar är det ju alltid bra att kika i almanackan också, så att man vet vad som händer under den kommande veckan. Jag borde läsa in mig på ämnet "demokrati och hållbarhet" eftersom min måndag börjar med en kurs i det. Vet inte riktigt vad jag tycker om den kursen, miljöpolitik är ju inte min starka sida. Kanske kommer jag bli miljömupp nu när Erik håller på att bli sosse! Men å andra sidan så är det inne att vara miljömupp tillskillnad från sosse! :)

På tisdag är det Fettisdag! Fast jag har redan fuskat och börjat köpa hem semlor...Det är också Super Tuesday. Och sist men inte minst så ska jag på en tvådagars utbildning med BUN. Lite ångest att hänga med en massa sossar men har ju Migelle med mig så det ska nog gå bra.

Som sagt, borde läsa lite inför morgondagen men fika hos kompisar låter så mkt roligare så plugget får vänta!

Ciao!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det har jag redan gjort, jag bjöd Jennie på färsk ravioli, tomatsås med gorgonzola och vitlöksbröd med charlottenlök som jag gjorde helt själv. Det var hur gott som helst också. När du kommer till Dublin kan du få smaka :)

//Erik

Claudia sa...

Bra jobbat Erik! Riktigt imponerande! =)

Anonym sa...

mmmm... eriks färska ravioli går inte av för hackor. det blir oftast jag som brukar få välja vinet till.

skulle nog rekommendera en domaine boyar från trakien. lite sådär bärig smak med inslag av lingon, svarta vinbär, kryddor och gräs. är en mix: 55% cabernet sauvignon och 45% merlot.

fyra solar! SKÅL!

/johan

Claudia sa...

Kul att du hittat hit Johan!