fredag 22 februari 2008

Ryktet gick...

...idag på mitt nya jobb.
Efter gårdagens möte i Niemisel är jag idag citerad i båda tidningarna, NSD och Kuriren. Finns med på bild i båda också men de ligger konstigt nog inte uppe på nätet. Aja, det är väl tur för mig!
Var på lunch med några av "gubbarna" på jobbet. En av dem passade då på att fråga:
- Det går rykten om att du är med i tidningen idag, stämmer det?
Nästa fråga var:
- Hur känns det att vara Moderat i Luleå?
Sen på eftermiddagsfikat så drogs det upp igen för då var ju tidningarna framme.
Känns alltid konstigt när det kommer ut på en arbetsplats att man är politiskt aktiv, kan ju vara lite känsligt. Men ingen sa något särskilt. På jobbet är jag bara Claudia, inte politiker. Försöker undvika politiska diskussioner så gott det går. På DHL var det ofta någon som sa nåt, var upprörd eller liknande och då svarar jag så klart! Men jag tar inte upp det själv..
Så nu är det ute! Jag är Moderat och ja jag var med i tidningarna idag!

Inga kommentarer: