måndag 4 februari 2008

En härligt galen dag!

Idag började morgonen med ett samtal för studentconsulting som jag är anställd av. Slutade ju på DHL i onsdags som jag skrivit tidigare. Slutade för att jag kände att det var dags att fokusera på skolan och politiken. Så torsdag och fredag förra veckan var jag ledig och jag blev knäpp av tanken att det kommer vara så framöver! Fast jag ska ju plugga den tiden men ändå...Så igår hittade jag en ny tjänst som redovisningsassistent. Bara 6 timmar i veckan varje fredag. Passa ju mig perfekt! Så imorse fick jag ett samtal om att företaget ville träffa mig så jag bokade ett möte vid 13... Sen var det att stressa till skolan och miljölektionen! Gud vad ångest jag får av den! Jag brukar ha åsikter om det mesta men miljö har jag verkligen inga! Jag tycker att mycket av miljöfrågan är ett globalt problem. Hur mycket vi än gör här i Sverige så kvittar det i längden om ingen annan anstränger sig. Jag menar luften stannar ju inte inom Sveriges gränser, men det är många som inte verkar fatta det...Men okej, låt säg att det är ett globalt problem. Vem ska ställa kraven då? Och vem ska se till att det efterföljs? Sen har vi problematiken om att ”bevara naturen” att inte förstöra den. Vem sätter gränserna för när man verkligen bevarar den?? Och var går definitionerna för det? Okej nu flummar jag men miljöpolitik är flummigt! Eller vad säger ni?

På eftermiddagen åkte jag till företaget och det gick bra! Jag ska börja där redan på fredag, spännande! Så nu är jag inte en del av ”utanförskapet” längre ! =) Det varade i 4 hela dagar. Denna vecka har verkligen börjat bra! Fått nytt jobb och även klarat arbetsrätts tentan! Så skönt! Vill inte läsa mer om läskiga kollektivavtal och vilken makt facket faktiskt har, även arbetsrättsligt!

Sen ”kidnappade” jag mina kompisar Jens och Marcus samt två tjejer som även hakade på. Drog med dom till Trend café för att käka semlor. Missar ju fettisdagen imorgon så var tvungen att fira den en dag innan. Enligt Kuriren så var Trend café bäst i test och jag kan bara instämma! Riktigt gott!

Nu är det snart dags för Gruppmöte med Moderaterna...får se vad vi kommer fram till ikväll. Posten var sena med mina handlingar denna gång. Dåligt! Brukar få det på fredagen innan men denna gång kom det först idag. Vet inte om Posten börjat klassificera Porsön som byarna??

Oj vad långt detta blev men jag är så glad idag så jag var tvungen att dela med mig! =)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till Jobbet! vet du vad jag ska göra? Jag skäms att nämna det men jag ska hoppa till konkurenterna idag =) Schenker... får se hur det går.

Jag vill oxo ha en semla men jag känner inte för att stressa till nån affär å köpa en, kanske senare.

Claudia sa...

Tack gumman! haha! Schenker! Vi som snackat skit om dom...

Åk och köp en semla, det är SÅ gott!