torsdag 20 mars 2008

Skärtorsdag


Inga påskkärringar har kommit och knackat dörr i år. När vi bodde på Hertsön så kom det barn...men här är mest studenter så det är inte så konstigt.
Jag och Alex har varit på stadsbiblioteket och pluggat idag, riktigt motiverande atmosfär måste jag säga.

Igår så trillade en kille ner från räcket i Kulturens Hus vilket ingen väl har missat? Själv så hörde jag det på nationella nyheterna på radion igår. Vi pratade om det när vi var där och hjälp vad högt det är! Ett under att det gick som det gick. Hoppas att andra ungar lär sig att inte sitta på räcket, helt galet ju!

Vi skolpolitiker är anmälda till Skolverket av Ur & Skur, som jag har bloggat om tidigare. Dem tycker att utredningen har varit bristfällig och jag kan bara hålla med! Vi reserverade ju oss mot det dumma förslaget. Verksamheten går med plus varje år men ändå vill sossarna lägga ner. Och ni kommer väl ihåg de interna stridigheterna som uppstod? Sossarna på Hertsön gick ut och kritiserade de ledande socialdemokraterna offentligt. Jag kan i varje fall ha ett rent samvete då jag har reserverat mig!

Inga kommentarer: