måndag 31 mars 2008

Så ont i huvudet!


Kommunfullmäktige tog exakt 6 timmar idag. Vi slutade 19.15. När mötena är som längst är ju dagordningen som kortast, politikens ironi. Det har stått flera gånger i tidningarna att det skulle demonstreras men det var ingen där, så besviken jag var! Däremot satt det en hel rad med kommunalare i röda jackor där bak. Det blev en minortitetsåterremiss men som det ser ut kommer det att läggas ut lite på entreprenad och det är positivt! Skulle dock gärna se att mer lades ut och det har alliansen lagt en motion (utmaningsrätt) om så det kommer blir mer av det.

Kurirens ledarsida ändrade form idag, fast det var ingen revolution! Gustaf Blomberg har tagit över nu på riktigt. Och han var en av alla journalister som var med idag. Jag och Anna-Karin passade på att hälsa honom välkommen till Norrbotten, han har visst varit här i en månad nu. Själv har jag varit här i drygt 4 år så det är ett tag...

Imorgon ska jag ut till Nordkalotten och lyssna på presentation av Gymnasieutredningen, ska bli riktigt kul och spännande! Speciellt då det är vår politik. Ska försöka skriva lite mer om det imorgon kväll.

Nu är klockan nästan halv tio och jag har hunnit komma hem, äta och blogga. Nu måste jag ta en huvudvärkstablett och varva ner för imorgon är en ny dag!

Inga kommentarer: