onsdag 12 mars 2008

Mitt i veckan

I morse var jag på antagningsutskott för gymnasieskolan. Var utanför förvaltningen tio minuter innan men det fanns inga parkeringar! Helt fullt! Höll på att ge upp men sen hittade jag en långt bort fast jag blev 2 minuter sen och sånt hatar jag! Riktigt pinsamt! Brukar alltid vara precis i tid eller tidig, inte sen!
Mötet varade iaf bara en timme. Vi gick igenom hur många som ska tas in på de olika gymnasieprogrammen, alltså hur många platser som kommer finnas. Vi politiker lyssnade ju mest. Kan direkt inte gå in och styra sånt så det är bara att godkänna, fast idag var bara ett preliminärt godtagande. Den 25e blir det slutgiltiga.

Nu ska jag plugga en stund sen laga middag. Klockan sju är det dags för första mötet med Råneå-Nederluleå moderaterna. Ska bli riktigt kul! Är nyinvald och jag sänker ju medelåldern markant kan jag säg. Vet inte riktigt hur gammal den yngsta är efter mig är....

Inga kommentarer: