måndag 31 mars 2008

Dags för ny vecka!


Naglarna är målade coh kläderna framlagda så nu är jag redo för kommunfullmäktige imorgon. Vi kommer tydligen att mötas av dessa demonstrationer.
Vi ska ta beslut om huruvida delar av den kommunala verksamheten ska ut på entrepranad eller inte. Jag säger så klart ja! Jag tycker att en kommun ska ENBART ägna sig åt sådant som skattebetalarna verkligen måste ha och det inte kan finansieras privat...hmm ja, vad skulle det vara? Finns det privata aktörer som kan göra det bättre ja då är det bara fritt fram! Förstår inte problemet...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Håller helt med! /Alex

Anonym sa...

Har du nått exempel på vad skattebetalarna "måste" ha?

Polis och brandkår är ju knappast måsten, vill du privatisera sånt också??

Claudia sa...

Precis den frågan ställde jag mig i inlägget. Jag är öppen för diskussion...

Anonym sa...

Fegis, ta ställning och bekänn färg nu :)