lördag 8 mars 2008

Internationella kvinnodagen

Här i Sverige är det bara en dag som passerar, möjligtvis är det något gnäll i tidningen men inte mycket mer än så. Jag har haft turen att fostras i en polsk kultur. I Polen, och i större delen av Europa, är det en väldigt stor dag. Vi kvinnor, tjejer, flickor uppvaktas och uppmärksammas. Varje år har alltid jag och mamma fått vars en egen blomma på denna dag, vi är ju inget kollektiv, av pappa. Det är en glad och positiv dag, synd att det inte är likadant i Sverige! Jag har iaf turen att vara med Alex, vars mamma är rysk och där är det också en otroligt stor dag. Så i morse väcktes jag av att få blommor i sängen. Denna vackra bukett som innehåller Gerbera som är min favoritblomma. Och hur fint är det inte med en rosa bukett? =) Snart ska jag iväg till Nina och vi ska ha en riktigt tjejkväll med matlagning, film och mycket prat. Ska bli så mysigt!
Jag önskar alla er tjejer där ute en riktigt härlig dag!

Inga kommentarer: