lördag 15 mars 2008

Skolan dominerar!


En härlig lördag för mig börjar med att jag vaknar sent, springer till dörren och hämtar tidningen. Springer tillbaka till sängen och läser hela tidningen. Det gjorde jag idag och skolan dominerade tidningen, så kul!

Lärarförbundet och lärararnas riksförbund har nu vaknat och säger det som vi moderater har sagt länge. Sossarna prioriterar idrott och kultur före skolan! Hur länge har inte vi sagt det? Har bloggat om det otaliga gånger. Kul att andra nu också äntligen vaknar! Var väl bara en tidsfråga till det faktisk ska sticka till i Lulebornas ögon. Att coop-arena är mer värt än skolan!

Man talar också om att sossarna först vill lägga ner skolor/lokaler men sen backar ut så fort någon gnäller! Intressant är att det står POLITIKER. Jag skulle hävda att det är SOSSAR. Jag har reserverat mig mot skolnedläggningarna till förmån för min och Migelles motion om ett skolpengssystem. Vi tror på att ge makten till elever och föräldrar inte att politiker ska bestämma om skolors vara eller inte vara!

Bo Östmans ledarsida handlar också om skolan. Han utser oss oppositionspolitiker till Kvarnåskolans räddare! Riktigt bra krönika tycker jag, han tar upp alla viktiga aspekter. Hur BUN:s orförande Ingrid saknar förankring inom det egna partiet. Sossarna har haft gruppmöte och där har många talat, kul att partipiskan från ledarna inte alltid håller inom det partiet. Intressant är också hur facket verkar styra Luleå. Förr talade man om huruvida det var tjänstemän eller politiker som styrde kommuner men i Luleå är det klar, det är facket som styr! Varje gång dom inte får som dom vill vaktar dom upp ledningen och sen ändrar sossarna sig helt plötsligt.

Hoppas att Kvarnåskolan får igenom sin ansökan om att starta friskola, vore riktigt kul!

2 kommentarer:

Anonym sa...

kul men orka inte läsa allt du skrev du måste jobbat hårt för och skriva det. hehehe jag e liksom 9:år så det e inte konstigt tror jag. jag liksom vet inte så mycket så jag kan bara instalera anonym så jag heter oliver l.

Claudia sa...

Wow! Kul att någon fortfarande läser min blogg =)
Hur hamnade du här undrar jag??