tisdag 8 april 2008

Socialdemokraterna klarar inte av att sköta skolan

Det ser vi tre bevis på idag. Detta är ju ingen nyhet, snarare en bekräftelse.

Barnen i byarna blir allt fler och kommunen lyckas inte att tillgodose efterfrågan på förskoleplatser. De har haft gott om tid på sig! Nu är det tydligen på förslag att flytta in femåringarna i skolan i Ersnäs. Om jag hade barn skulle jag nog inte vilja att de går i en förskola, inte skola! Syftar då på lokalerna. Sist jag kollade var det rätt stor skillnad på en femåring och en 12-åring..Intressant är också att media inte fick vara med vid mötet!!? Något att dölja eller vad är problemet? Jag so oppositionspolitiker får ju alltid reda på sånt här via media, kan också diskuteras. Är det okej? Folk kan ringa till mig och beklaga sig över beslut som socialdemokraternas vill genomföra, utan att jag ens vet om det. Som oppositionspolitiker är det verkligen tur att man har media!! Även om de tydligen inte får vara med vid möten...

Har tidigare skrivit om att förvaltningen har bestämt att barngrupperna ska bli större. Det finns ett uttalande från den enskilda förskolan Vågen kring det idag. Gillar verkligen hennes inställning att lönerna eventuellt får sänkas, de som i allra sista hand ska påverkas är barnen. Sund inställning! Fast skulle sossarna ta sitt ansvar skulle vi inte ens behöva ha denna diskussion...

NTI (En gymnasie-friskola) vill bli större. Jättekul tycker jag! Ni har mitt fulla stöd. Får se hur sossarna kommer motarbeta dom denna gång. Luleå-sossarna är bäst på att hitta på kreativa sätt att motarbeta privata alternativ!

Hittade denna sosse-knapp. Vilket skämt! Socialdemokraterna i Luleå verkar iaf ha missat den. För vilken rätt har barnen i Luleå? Menar man rätten till större barngrupper, rätten till att betala för sin skolskjuts om de väljer andra alternativ än det som kommunen bästämmer åt dom, rätten att inte välja själv. Listan kan göras lång...men nu ska jag träna!