lördag 19 april 2008

Länsförbundsstämma


Det är lördag och klockan är 10.30. Jag är redan i Gällivare – Dundret. Cirka två och en halv timme bort från Luleå. Just nu är jag arg för jag vill egentligen "liveblogga" men det trådlösa nätverket når inte till konferenslokalen så jag får väl publicera detta senare.

Vi är cirka 50-60 (jag har uppskattat) Moderater samlade. Det finns ett hopp för Norrbotten!! =) Anna Ibrisagic, vår grymma EU-parlamentariker är här och kommer hålla tal senare. Bosse Hultin sitter framför mig, han får vakta tungan idag för allt rapporteras, ingen censur här inte! Med mig i raden har jag Daniel och Migelle. Ett par MUFare har vi också. Finns många fler men de som sitter närmst är lättast att komma ihåg.

Början av veckan var jag ju i Malmö. Där var våren på full gång. Nu i Gällivare är det fullt med snö! Men bara någon minus grad så det är inte så kallt och solen skiner. Visst är det otroligt hur mångsidigt vårt land är, helt underbart! Naturen här är otroligt vacker. Vi är uppe på ett berg och tittar jag ut ser jag berg så långt blicken når. Som skåning är detta ganska fascinerande!

Det jag verkligen gillar med Norrland och främst Norrbotten är den härliga patriotismen! Välkomnandet inleddes med att berätta hur bra Gällivare är och att det går bra för Gällivare. Arbetslösheten minskar, finns inga övertaliga lägenheter och vill man hyra en villa kostar det över 30 000 i månaden. Dundret (skidanläggningen) samt flygplatsen håller på att rustas upp och investeras i. Nu är det bara att vänta in alla turister. Norrland är ju inne nu. Engelsmän, tyskar, italienare...ja många är dom som lockas av dessa nordliga marker!

4 kommentarer:

Alexander sa...

Härligt inlägg! Håller med om att Sverige är verkligen mångsidigt, inte minst nu mot våren. Det känner vi skåningar av när det är snö här uppe i slutet av april! Patriotism är något som det ofta fattas runt om i landet. Så Claudia... MFF behöver dig! ;)

Claudia sa...

Patriotism behöver inte vara kopplat till sport Alex! =)

Anders Ljungberg sa...

jag var också där bordet framför dig svarta byxor beige skorta svart kavaj .försökte hitta något om stämman i kuriren i dag men hittade inget

Claudia sa...

Jo jag såg dig =) Kommer kanske först på ledarsidan imorgon.