lördag 19 april 2008

Detox

Detox betyder ju avgiftning. Har ni detoxat någon gång? Idag kan man läsa om det över allt och det är lite av en trend. Detox handlar om att rensa ut kroppen från alla gifter som man bär på. Vanligast är att köra i en vecka. Första tre dagarna mår man oftast väldigt dåligt, har ont i huvudet mm. Men sen mår man otroligt bra, känner sig pigg och fräsch! Detta är vad man kan läsa sig fram till om detox-kuren. Jag känner mig lockad och ska pröva!

Så imorgon när jag vaknar är det nya regler som gäller i en vecka. Ingen mat som är prefabricerad, inget kaffe, inget kött, ingen fisk osv. Det jag får äta är frukt och grönt i massor. Inga mjölprodukter. Man ska dricka mycket te men inget svart. Vill man dricka juice ska det vara färskpressat. Finns många regler men kan inte ta upp alla. Det viktiga är att äta tre stora mål om dagen och två mellis däremellan.

Det kommer bli mycket bönor och jag gillar verkligen inte bönor så bara det kommer bli en utmaning. Man måste få i sig proteiner och då är det bönor som gäller. Vet inte om jag kommer klara en hel vecka utan kött men utmaningar är kul ibland. Var och handlade en massa grönt igår och imorgon börjar allvaret! Vågar ni haka på??

Inga kommentarer: