tisdag 22 april 2008

Detox - no more?!


Ska jag ge upp helt?

...Idag var jag på invandrarrådet. Vi var och besökte ett av boendena för ensamkommande flyktingbarn. Väldigt intressant! Det boende jag besökte består av tio killar i ålder 14-17 år. De har inte fått ett permanent uppehållstillstånd om jag förstått det rätt. De går i skolan och lär sig svenska, aktiverar sig i sport mm. En kille bad t.o.m. om att få ett par skridskor, han hittade själv rätt på en ishall och lärde sig själv att åka skridskor. Snacka om viljestyrka! Människors första reaktion brukar vara att det är väldigt synd om dom då de måste må väldigt dåligt vilket är delvis sant, men dom har också en otrolig vilja att lära sig!

Iaf...efter en knapp timme började jag må sjukt dåligt och hade ont i huvudet. Riktigt illa. Hade ätit bönsallad till lunch och det var allt jag kunde tänka på. Hur illa bönor faktiskt smakar. Kände mig så dålig att jag var tvungen att gå därifrån! Pinsamt men det kändes som att jag skulle kräkas när som helst. Åkte hem och då kom allt ut. FY! Jag hatar verkligen bönor.

Jag har kommit fram till att Detox fungerar inte om man är smal och ung, inte i mitt fall iaf. Jag behöver kött, kyckling eller fisk. Det går inte att leva strikt vegetariskt. Först var det jobbigt psykiskt men när man kräks så ser jag det som ett tecken att kroppen säger ifrån. Så jag kommer inte att fullfölja denna vecka. Det är det inte värt! Hellre förgiftar jag mig med allt dåligt som kaffe, kött, prefabricerat mm. Så Nina, jag förstår verkligen inte att du äter bönburgare. Efter idag kommer jag nog aldrig stoppa i mig en böna igen. Bara tanken får mig att må illa....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Synd att inte Down to Earth finns kvar. Fantastisk mat har jag hört, tror att det var Mattias favvo hak oskså

Claudia sa...

Haha! Fan vad ball du är Erik! =) Hade helt förträngt att vi varit där, det var hemskt! Så du kan ju tänka dig hur hemskt detox var!