torsdag 1 maj 2008

Käns som söndag idag...


Antagligen därför att det är en röd dag och affärerna har stängt som på söndagar (bortsett från varuhus). Solen har kommit hit och denna gång hoppas jag att det är på riktigt! Termometern har varit uppe på 17 grader idag, riktigt härligt!

1:a maj innebär demonstrationer och arbetarrörelsens dag. För en gång skull är sossarna och vänstern i opposition så de har mer "rätt" i att gnälla iaf. Tidigare år har det ju varit lite knasigt att sossarna går ut och demonstrerar när de själva har makten. Har inte hört om våra MUFares planer för i år men jag hoppas få reda på dom i morgondagens tidning.

Trots det att det är Monas dag idag så sjunker folkets förtroende för henne. (Även om man kan ta mätningarna med en nypa salt). Ett urval på 997 personer är inte särskilt mycket även om de väljs ut statistiskt rätt.

Nu ska jag plugga vidare, kul va?

1 kommentar:

Johan Langworth sa...

Mmmm jag myser. 15 pers i såssetåget i Täby. 10 av dom dör av hög ålder inom 3 år.

Snart är vi en sosse-fri kommun.

Du kan hyra min garderob på 0,5 kvadrat om du inte pallar norrland :)